Thursday, November 12, 2015

Korea! Ga Ja! : Seoraksan + SM Town

17 OCTOBER 2015 (SATURDAY)
MY BIRTHDAY!!

Assalamualikum my followers readers. #perasan


Untuk entry kali ni dan seberikutnya, aku akan cut-it-short, that's mean aku akan cerita benda yang penting ja sebab kalau aku cerita sejibik-sejibik, alamatnya tahun depan pun tak siap juga. So enjou la the rest of the story and I hope with my sharing, I can help U guys to explore Korea more easy. Amin.



Dalam pukul 6.30 pagi kami dah bertolak ke Seoraksan dengan menaiki bas no 7 atau 7-11. Tunggu ja dekat bus stand tepi jalan tu. Tambang aku tak ingat berapa.

Bila sampai Seoraksan, kena bayar entry untuk ke Seoraksan park tu. Sorang 3,500 won. Then untuk naik ke puncak Seoraksan tu, kena bayar 10,000 won sorang untuk naik cable car. Tapi ada ja geng pak cik dan mak cik yang pi hiking.






























Cable car tu naik separuh ja. Kalau nak naik ke puncak ats tu, kena la mendaki sendiri. And guess what, I did it. 







Aku panjat dengan abah ke puncak. Tapi bahaya sikit sebab batu kan. Takut lincin.




Mak cik ni rilex ja naik sorang-sorang.

Dah habis melawat Seoraksan, nak balik ke seoul, kena naik bas yang sama dekat tempat yang sama bas tu drop kita tadi. Then sampai ke Seokchi intersity bas terminal tu, beli tiket bas ke DongSeoul Bas Terminal atau Express Bas terminal. Harga 17,300 won sorang. 

Sampai ja DongSeoul bas terminal tu, jalan keluar dari terminal tu, dan ikut ja orang-orang ramai yang berjalan keluar tu. Then lintas jalan untuk ke Gangbyeon station exit 4. Untuk balik ke Myeongdong, pilih la Line 2 iaitu warna hijau untuk ke Dongdaemun stadium. Tapi beware! Dekat Seongsu station, kena tukar ambil train sebelah kiri - Dongdaemun stadium- Myeongdong station.

Sebenarnya plan nak ke SMTOWN ni tak masuk pun dalam itinerary. Saja aku request nak pi situ sebab sampai Seoul awal and ada masa terluang. Untuk ke SMCOAX tu dari Myeongdong - Dongdaemun HnC - Samseong station. Then keluar exit 5 dan 6.























































No comments:

Post a Comment