Thursday, November 12, 2015

Korea! Ga Ja! : Annyeong~

24 OCTOBER 2015 (SATURDAY)

Finally, it's time to go back to Malaysia. Berat hati sebenarnya tapi apakan daya. Sob3.

Kami bertolak dari guest house lepas dah say good bye pukul 5 pagi. Pagi tu hujan renyai-renyai, seolah-olah alam tak membenarkan kami balik. Cewah! Tapi Alhamdulillah sepanjang 9 hari dekat sana, tak hujan. Jadi tak membantutkan plan-plan kami.

Kami kembali ke bas stand yang pertama kami turun, dan naik bas yang sama, 6015 dengan bayaran 10,000 won. Kebetulan hari Sabtu hari cuti, orang tak ramai la pagi-pagi tu. Dalam pukul 6.00 pagi kami sampai dekat airport and mencari la kaunter MAS untuk check in. Tapi kaunter hanya buka pada pukul 8 pagi.


Ronda-ronda la dulu sekitar airport. Dalam pukul 7 macam tu, sedang tengah lepak-lepak tunggu kaunter MAS buka, aku dengar orang kecoh-kecoh dekat 1 corner ni. Then aku ajak la cousin aku pi tengok, kut-kut ada artis.


Ambik kau! Mak cakap betol! EXO in da house!. 




Terpaku kut bila boleh tengok muka sorang-sorang secara real. Tapi mesti tak mandi pagi sebab muka mengantuk sorang-sorang. Aku tak terfikir langsung nak ambil gambar, nasib baik sepupu aku ambil gambar.




Sempat tangkap gambar D.O ja sebab yang lain aku hanya memerhati dengan mata ja.
Diorang semua nak pi Shanghai, ada konsert.


For those yang beli barang kosmetik and any duty free items, korang boleh dapatkan balik GST barang-barang yang korang beli dekat Duty Free Claim dekat airport. Cari ja berlungguk.


Macam biasa, balik Malaysia naik MAS. Aku kalau MAS, aku tunggu makan ja. Kebetulan flight pukul 11 pagi, harus la lapar. 




Aku selamat sampai Malaysia dalm pukul 4 petang dan sampai Kedah 9 malam.
Antara barang yang aku beli:









Banyak lagi sebenarnya tapi tak ambil gambar pun.

So aku akan summarize kan expenses aku dekat sana.




FARE & ADMISSION
231,100 WON
TAXI
37,500 WON
FOOD AND BEVERAGE
45,000 WON
GUEST HOUSE
228,900 WON
EGG WIFI
13,750 WON
JUMLAH
551,250 WON


Duit belanja aku bawa 500,000 won ja.

No comments:

Post a Comment